Showing posts with label life. Show all posts
Showing posts with label life. Show all posts

10.12.2011

LIVE, LOVE AND SMILE

Nu ska jag berätta sanning bakom den fantastiska paradiset down under. Jag har nu snart bott här i 12 månader, det vill säga ett år. 365 dagar. (-14). Hursom det jag vill få fram är att det är fruktansvärt dyrt att bo i detta land. Allt kostar och ja, allt är svindyrt. Även om jag tjänar mer än vad jag skulle ha gjort i Sverige går (gick) tro eller ej ca 6000kr till endast ETT rum i ett delat hus i månaden. Och så tjänar man ca 12 000 i mån efter skatt. (Nu har jag valt att endast jobba 30h i veckan, vilket enligt mig räcker. Glöm inte bort att njuta av livet, tiden är mer värt än pengar) Så detta betyder alltså att jag hade 6000kr att leva på i månaden. Pengar som gick till transport, alkohol, och mat. (+våtdräkt och dylikt). Ingen shopping. Absolut ingen shopping. Sen jag anlände till detta så kallade paradis så har jag inkasserat mig själv, ett par shorts, två tshirt/linnen, ett par skor, smycken, böcker, pennor och ritblock, hatt och blablabla. Ni ser, jag kan nästan rabbla upp allt. Säg någon som kan göra det under ett års period. Lite katastrof, men jag har även hunnit med massvis med roliga utekvällar, goda drinkar, massa roliga middag med vänner, kollat på konsert i Opera Huset, vart på festival, seglat, åkt hit och dit här i Australien, helt enkelt njutit mer av livet. Jag är på resandefot, och då gäller det att prioritera eller jobba. Surfa och njuta står högst upp på min lista just nu i alla fall, sen får vi se hur det snurrar runt när vi bosätter oss i Sydney igen.
Live, Love and Smile

11.28.2010

shore club

laddar upp för lite utgång snart. bussen går fem över halv så om ca 30min. en söndag, då är tydligen manly som hetast. vi får se! tidigare idag så träffade jag upp therese i city där vi besökte sydney aquarium för lite kik på aussie-djur. det var OK. maten var god och bäst var nog umgänget. shoppingen också självklart, men det är nog alltid kul att träffa therese. tänkte på en sak här om dagen...hur jag vågar träffa upp en helt främling from no where och bara ses så där. vilken chansning och vilket jackpott. tjejen är hur härlig som helst och nästa helg ska hon också besöka söndags utgång här i manly. hurray! bild bomb kommer imorgon. håll utkik! hej!

11.25.2010

down down down under

just nu har jag lite egentid, helt underbart och tyst. hmm väntar på att smulpajen ska bli klar, dock blir det lite annorlunda då deras matlagningssmör inte alls smakar eller doftar som våran (vår är def, mkt godare) så vi får se.. allt blir inte alltid som man vill. gjorde muffins här om dagen med barnen och hade i baking soda istället för bakin powder... smakade en aning starkt och beskt. juste, juste.. allt är så mycket bättre. fortfarande inte hittat min prince charming men jag letar. skämt osido.

11.07.2010

what about to do

nu verkar devote.se fungera helt ok, jag kommer in varje dag så jag vet inte? där eller här.. jag gillar devote mer så kommer nog fortsätta att blogga därifrån, men om det hackar och inte blir uppdaterad på ett tag så kan ni alltid kika in här för some news from down under :) min dag med familjens familj, eller snarare pappans sida då Jake (pappans brors son) fyllde 19år så det var trevligt att träffa alla. speciellt någon i ens egen ålder så jag kommer kanske hänga lite med honom då och då. iaf gå ut med honom (ut som i festa). han var trevlig och ja.. snygg. he' typiskt aussie-kille.

11.03.2010

11.02.2010

Down under

Framme i landet down under, jag trivs. Det är fint och människorna runt om här är trevliga.. inte lika sociala som amerikanare (vilket är väldigt överraskande).. Efter första veckan i Seal Rocks är man helt utvilad och små brun. Hemkommen till Sydney och regnet väntade på oss, mindre kul. Nu har jag även skaffat mig själv ett nytt nummer- 0415 215 655. Ring på!

1.26.2010

krona eller klave

jag är så otroligt glad över att jag fick detta jobb, dels för att jag kan spara ihop pengar och njuta och sen för att jag blir så himla positiv mot allt efter. jag uppskattar allt när jag kommer hem och är glad till max, vilket jag inte brukar vara när jag är trött och seg. jag älskar att ha mycket att göra för då går tiden snabbare. och när tiden går snabbare så är jag närmare min dröm, och när jag kommer närmare min dröm, då.. då blir jag lycklig. men jag är lycklig nu med.

1.13.2010

1.09.2010

what goes around, comes around...

när man minst anar, what goes around always comes around.

1.08.2010

januari, februari, mars, april, maj, juni, juli, augusti, pang!